Süresi biten domainlerin uzantılarına göre düşme saatleri!

Tarih: 11 Mayıs 2013 Cts 4:34 | Bu yazı 7.251 kez okundu.

Çoğu webmaster web sitesi için sağlam alan adları arıyor ama maalesef ki bir türlü bulamıyor. Sonunda da düşecek domainlere yönelerek kaliteli domain yakalamaya çalışıyor. Ama bu işte yeni olduğu için çoğu kaliteli alan adını başkalarına kaptırıyor.

Bugün süresi biten domainleri ve bu domainlerin düşme saatleri hakkında kısa bilgiler vermeye çalışacağım sana..

Her alan adının yıllık 20 lira masrafı olduğu için bende dahil çoğu kişiye zor gelmiyor ve beğendiği domaini anında kayıt ettiriyor. Bu geçmişten bu güne kadar böyle gelmiş görünüyor ki ortada hiç düzgün domain kalmamış. Aklına gelen ve çok uygun bulduğun domainlerin bile kayıt edildiğini, seneler önce senden daha hızlı davranan ve senin gibi düşünen kişilerin olduğunu görürsün. Ama artık geçmişi değil geleceği konuşma vakti değil mi?… Her gün onlarca alan adı kayıt ettirilirken, onlarca alan adı ise ücreti ödenmediği için boşa çıkıyor. Düşecek domainleri takip eden forumlar aslında birer hazine gerçekten. Çünkü; ummadık şekilde kafanıza yatan alan adının boşalacağını görebiliyorsun ve almak için büyük çaba sarf ediyorsun. Çünkü alan adı kafana yatıyor ve anında proje aklında canlanıveriyor. Çoğunlukla da bu durum -hızlı olursan- olumlu sonuçlanıyor. O yüzden domain ile alakalı kurulmuş forumları mutlaka takip etmelisin arkadaşım.

Alan adını gözüme kestirdim. Ama ne zaman düşecek bilmiyorum ya?

Bu durum aslında alan adının uzantısına göre değişiyor. Ancak o gün düşecek domainlerin tümü saat 22.00’a kadar düşmüş oluyor. Yani 14.00’da da düşebilir, 16.00’da da düşebilir.

Çok konuşma amk uzantıların düşme saatleri hakkında bilgi ver?

Ne küfür ediyorsun amk? Konunun en can alıcı sorusunu sormuşsun zaten daha ne lan? Neyse al sana şöyle sıralayayım o zaman, iyi oku krocan…

.COM ve .NET uzantılı alan adları 21.00 ile 22.00 saatleri arasında çoğunlukla düşmüş oluyor. Bazen saat 22.30’a kadar çıktığı da olabiliyor.

.ORG uzantılı alan adları ise 18.00 ile 19.00 saatleri arasında düşüyor.

.INFO uzantılı alan adları da 13.00 ile 14.00 saatleri arası, yani erkenden düşmüş oluyor.

.BIZ uzantılı alan adları ise 20.30 ile 21.30 saatleri arasında düşmüş oluyor.

Dipcik notum: Bu yazımda domainlerin düşme saatlerinden bahsettim. Dolayısıyla domainlerin düşme süreçleri ile ilgili bilgi bulunmuyor. (pending delete statüsü vb.)

Ek Bilgi:

1) Eğer Türk alan adı firmaları ile çalışıyorsan mutlaka site hesabında para bulundur. Havale vb. durumlarla uğraşırsan ve alan adı düşmüş olursa çok geç kalırsın. Başkası çoktan almış olur. Hesabında para bulunursa şak diye alırsın. Yok ben kredi kartı kullanıyorum zaten diyorsan da senden kralı yok.

2) Alan adı kayıt etmeden önce çalıştığın firmanın indirimli kuponları var mı diye forumları mutlaka kontrol et. Fazladan para vermeye gerek yok.

3) Düşen domainin pagerank değeri varsa, projelik olduğunu düşünüyorsan ve kafana yatmışsa almaya bak. İleri de pişman olursun bu durumdan dolayı.

Domainlerin düşme süreçleri için -zamanım olursa- başka bir makale yazmayı planlıyorum.

İnşallah istediğin alan adını bulursun, kolay gelsin.

Kategori: Web's
facebook Twitter friendfeed
Ersin Üzgün

Ersin

Bloğuna makale yazıp içini dökerek deşarj olan, Fırat karikatürlerini çok seven, Fenerbahçe aşığı, WordPress ve Advertising hakkında oldukça bilgi sahibi, kaliteli sözleri olan her şarkıyı bıkana kadar dinleyen birisi..

Bu yazı hakkında 14 yorum yapıldı. Siz de yorum ekleyin!

    1. Merhaba Hocam

      .US uzantılı domainlerin düşme saati nedir acaba?


    2. Ersin

      Hocam daha önce .us uzantılı domain hiç takip etmediğim için tam zaman veremiyorum. Ama belirttiğim uzantılar için söylediğim zamanlar kesindir.


    3. RYU

      İsimiz dustu bi domaine sevdalandik, google saolsun kapina kadar getirdi. Saolasin ii site yapmisin, domainin saatini bekliyoz yeni dogcak bebe gibi.

    4. Hocam pr değerlerini gösteren siteler var mı peki domainlerin düşmelerini gösteren çok var ama pr göstermiyorlar.


    5. Ersin

      @Canlı Tv; Hocam açıkçası bu konu hakkında pek bilgim yok. R10 gibi forumlar üzerinden PR2-PR3-PR4 boş veya düşecek domainler paylaşılıyor. Buralardan takip edebilirsin. Fakat ben kendim bulmak istiyorum dersen gerçekten bilmiyorum. Hiç de merak edip araştırmadım bu durumu. Fakat yakın zamanda iyice araştırırım ve bu konuya ekleme yaparım. İlgin ve yorumun için ayrıca teşekkür ediyorum.

      İyi çalışmalar dilerim.

    6. ya hocam bilgilendirdiginiz icin tsk ederim lakin düsen domainleri yada düsecek domainleri bir yerde takip etme imkanimiz yokmu? godaddy haric


    7. Ersin

      savespell var fakat an ve an takip edebileceğiniz bir yer yok.

    8. Güzel bir paylaşım ellerinize sağlık

    9. Ben de tam bu konuytu arıyordum. Sağolasın. Yalnız aklıma bir soru daha takıldı ? Düşen domanlari nereden öğrenebiliriz ?

    10. merhaba paylaşım için çok teşekkür ederim aradığım bir konuydu..

    11. paylaşım için çok teşekkür ederim..

    12. konu güzel, fakat eskiden pageranklı domainler değerliydi. ancak artık para etmiyor. fakat yinede düşen domainleri takip ediyorum. amigurumi kelimesinde domainler arıyorum şu sıralar.

    13. hocam çok teşekkürler işime yaradı

    14. merak ediyordum bilgi için teşekkürler

    Cevap Yazın

    Lütfen yorum alanındaki İsim - E-posta - Web sitesi(zorunlu değil) bölümlerini doldurun. Yorum yazarken gireceğiniz e-posta adresi yayınlanmayacakatır.

  • Eskişehir Escort Bayan kayseri escort İzmir Escort antalya escort ataşehir escort adana escort gaziantep escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort Bodrum Escort Bayan ankara escort maltepe escort bursa escort kartal escort